6 Ekim 2013 Pazar

Road Trip Hikayem Başlıyor : Bölüm 1

Şu sıralar İstanbul'a yeniden yerleşme, iş bulma gibi sebeplerle yoğun olsam da halen yazamadığım road trip yazılarına yavaş yavaş başlıyorum. Daha önce de yazdığım gibi Amerika'dan dönmeden önce eşimle birlikte 16.000kmlik bir yolculuğa çıktık ve arabayla Amerika'nın her köşesini gezdik :)

Tam 32 eyaleti gördüğümüz gezide geceyarısı arabamızın çölde bozulmasından tutun vahşi hayvanların arasında araba kullanmak gibi bir daha yaşayacağımı düşünmediğim maceralar yaşamış oldum. Bu gezi için şimdiye kadar geçirdiğim en güzel 3 hafta demem zor olmaz sanırım :)

21 günü ayrı ayrı yazıp bol bol foto paylaşacağım ama ilk önce genel olarak geziden bahsetmek istiyorum. Benim herhalde liseden beri hayalim olan, dizilerden falan özendiğim Amerika'yı arabayla gezme hayalimi Türkiye'ye temelli dönüş yapmaya karar verdiğimiz an planlamaya başladım. Biraz cesaret işi ve herkes gidemezsiniz, o kadar yol yapamazsınız dedi ama büyük bir aksilik olmadan rahatlıkla gezimizi tamamladık.

Bu tarz bir geziye kiralık ve full sigortalı bir arabayla çıkmak çok önemli. Biz çok iyi bir Chevrolet kiralamamıza rağmen çöl sıcaklarına ve dağlara dayanamayan araba bir gece ansızın bozuldu. Sigortamız olduğundan bir telefonla hemen yenisi getirttirdik, bize de macera çıkmış oldu :) Eğer Türkiye'den giderseniz ilk 6 ay ehliyetiniz orada da geçerli oluyor bu arada.

Oteller falan eğer oda-kahvaltı kalmaya razıysanız oldukça ucuz, yemek yemek de eğer McDonalds, Burger King takılırsanız ki her yerde varlar gayet uyguna geliyor. Biz 21 gün hep fast food yedik ve artık 1 sene yemeyiz diye düşünüyoruz, ama yemeğe harcayacağımız parayı daha çok yer görmeye harcadığımızdan değiyor bence idare etmeye. Bir tek Las Vegas'ta çok pahalı bir otelde kaldık, onun dışında otel ve yemeklere çok para harcamadık.

Gezilecek yerler olarak ise her yer ayrı güzeldi. Amerika muhteşem bir ülke, doğal güzellikler açısından Türkiye'den 10 kat güzel olduğu aşikar. Ben bu kadar beklemiyordum ama her köşesinde ayrı bir güzellik var. Hem doğal yerler, hem büyük şehirler, hem de ilginçliklerle dolu bir ülke. Her eyaletinde farklı bir hava var, gitmeyin dediğim bir yer olmadı.

İngilizce biliyorsanız çok rahat edersiniz, ama bizim bu kadar rahat gezmemizde Amerika'da yaşamış olmamız ve alışmışlığımız da etkendi. Eğer sadece gezmeye gitsek sanırım korkar ve bir turla gider, bu tarz bir gezi yapamazdık. İnsana bazen kilometrelerce yerleşim yeri olmayan, telefon bile çekmeyen yerlerden yabancı bir ülkede geçmek korkunç geliyor ama hiç tehlikeli bir durumla da karşılaşmadık.

Her eyaleti tek tek tanıtmaya başlayacağım ileriki yazılarda ama eğer maddi imkanınız varsa ve uzun yol araba kullanabiliyorsanız, bu tarz bir geziyi yapmayı kesin düşünün. Biz bu 3 haftada o kadar çok şey yaşadık, gördük ki bir an bile keşke gelmeseydik demedim, aksine keşke 1-2 haftamız daha olsaydı diyorum.

Gezinin bütçesi herşey dahil 7000 dolar (14000TL) idi 3 hafta için, ki fazla bir miktar ama benzin, araba kiralama, sigortası, oteller vb herşey dahildi. Bir de biz iki kişiydik, kişibaşı 7000 TL harcadık ama eğer 4 kişi olsak bu miktar 5000 TLye falan düşerdi diye düşünüyorum. Bir de daha kısa bir gezi yaparsanız (sadece belli bölgeleri gezmek için 1 haftalık geziler) çok daha uyguna bu tarz bir road trip yapmak mümkün.

Sonuçta bir evin mobilyasını düzecek kadar para harcadık, ama bence her kuruşuna değdi. Maceralarımız ve gördüğümüz yerler için takipte kalın :)